چکیده

در زمینه حسابداری بین‌المللی، هر دو دیپلم کارشناسی بین‌المللی در گزارشگری مالی (DipIFR) و گواهینامه بین‌المللی در استانداردهای گزارشگری مالی (Cert IFRS) دارای اهمیت بسیار زیادی هستند. هر دو مدرک توسط ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) صادر می‌شوند و کسانی که در زمینه حسابداری و گزارشگری مالی کار می‌کنند، می‌توانند از آن‌ها برای ارتقاء دانش و توانایی‌های حرفه‌ای خود بهره ببرند.

access_time ۱۴۰۳ شنبه ۲۰ مرداد
remove_red_eye 129 بازدید
مراحل دریافت مدرک certIFR

اصلی ترین تفاوت بین دو مدرک DipIFR و Cert IFRS در سطح و شکل آموزش و یافته‌های انتظاری آن‌ها است. دیپلم کارشناسی بین‌المللی در گزارشگری مالی (DipIFR) برای فراگیری و تحلیل عمیق‌تر استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) با هدف ارائه دانش و شناخت عمیق نسبت به این استانداردها طراحی شده است.

از سوی دیگر، گواهینامه بین‌المللی استانداردهای گزارشگری مالی (Cert IFRS) برای افزایش توانمندی در کاربرد عملی استانداردها و ترجمه و اعمال آن‌ها در زمینه‌ها و شرایط واقعی تر بر روی شرکت‌ها طراحی شده است.
به طور کلی، DipIFR به عنوان یک دیپلم کارشناسی بین‌المللی در گزارشگری مالی، می‌تواند به عنوان پلی برای کسب دانش عمیق‌تر در زمینه استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی (IFRS) عمل کند، در حالی که Cert IFRS به عنوان یک گواهینامه برای افرادی که می‌خواهند دانش خود را در زمینه ترجمه و اعمال عملی استانداردها بر روی شرکت‌ها تقویت کنند عمل می‌کند.
با توجه به اهمیت بیشتر ارتباط مستقیم با شرکت‌ها و ترجمه استانداردها به زبان عملی، Cert IFRS می‌تواند مناسب‌تر برای افرادی باشد که در صنعت حسابداری و مالی فعالیت دارند و نیاز به دانش عملی و توانایی‌های گزارش‌دهی فوری دارند.