چکیده

توی مصاحبه استخدامی چه سوالاتی پرسیده میشود ؟؟؟

access_time ۱۴۰۳ شنبه ۵ خرداد
remove_red_eye 277 بازدید
سوالات مصاحبه استخدامی حسابدار

مهارت های نرم رفتاری در مصاحبه استخدامی حسابداری 

 

  • معمولا در اولین سوال از شما خواسته می‌شود تا شرحی از پیشینه کاری و تجربیات خود ارائه دهید. در پاسخ حتما به دوره‌های آموزشی، افرادی که با آنها در مسیر یادگیری حسابداری آشنا شده‌اید و مهم‌ترین تجارب کاری خود اشاره کنید.

 

  • یکی از سوالاتی که قطعا از شما پرسیده می‌شود این است که با کدام نرم‌افزارها کار کرده‌اید؛ به هر کدام چه اندازه مسلط هستید و برای هر بخش از وظایف خود، از کدام نرم‌افزار استفاده می‌کنی

 

  • احتمالا از شما خواهند پرسید که چگونه شرایط چالش‌برانگیز را کنترل خواهید کرد؟ حتی ممکن است بخواهند یکی از اتفاقات چالشی در محیط کاری سابق خود و نحوه مقابله با آن را شرح دهید.

 

  • برای اینکه مهارت‌های فنی شما در زمینه حسابداری سنجیده شود؛ معمولا درخواست می‌کنند فرآیند و پروسه‌ای که هنگام بررسی یک مشکل حسابداری طی می‌کنید را توضیح دهید.

 

  • برای کارفرمایانی که به دنبال استخدام حسابدار هستند؛ بسیار مهم است که فرد مورد نظر قادر باشد بین کارها اولویت‌بندی کند و پیش از اتمام موعد مقرر وظایف خود را به انجام برساند. در نتیجه منتظر باشید تا درباره این مسئله هم از شما سوال بپرسند.

 

  • نه فقط هنگام مصاحبه با متقاضی شغل حسابداری، که در اکثر جلسات مصاحبه از فرد مصاحبه‌شونده درخواست می‌شود درباره شرکت و ارزش آفرینی که او می‌تواند برای مجموعه به همراه داشته باشد؛ توضیحاتی ارائه دهد.

 

با اطلاع از این پرسش‌ها، قطعا آمادگی شما در جلسه مصاحبه بیشتر خواهد بود و شانس بالاتری برای قبولی و پذیرش در مجموعه مورد نظرتان خواهید داشت.