چکیده

اشنایی با کلاس های آنلاین و سامانه امتحان آنلاین موسسه

access_time ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۸ بهمن
remove_red_eye 417 بازدید
نحوه استفاده از سامانه های آنلاین پارسیان

در این بلاگ شما می توانید نحوه استفاده از کلاس های آنلاین و امکانات آن را فرا بگیرید . همچنین شما می توانید با انواع خطاهای سامانه آشنا شوید و در صورت بروز مشکل توانایی برطرف کردن آن را داشته باشید .

کلاس های آنلاین موسسه در برنامه ادوبی کانکت adobe connect برگزار می شود . این سامانه امکاناتی همچون میکروفون , پخش تصویر به صورت زنده , قابلیت ضبط جلسه و مشاهده آن در زمان دیگر , آپلود انواع فایل , برگزاری ویدیو کنفرانس و سمینار , و.... را دارا می باشد.
همچنین موسسه پارسیان برای برگزاری امتحانات سامانه LMS را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که می توانند به صورت آنلاین در امتحانات شرکت کنند. این سامانه نیز امکاناتی نظیر انواع امتحانات به صورت چهارگزینه ای , تشریحی , پاسخ کوتاه , صحیح و غلط را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که با امکان زمان بندی آن تمامی آزمون ها به بهترین شکل برگزار می شود.

در این مقاله به نحوه استفاده از این دو امکان و راه حل هایی برای رفع ایرادات احتمالی را ارائه می کنیم تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را برطرف کنید.

 

1.نحوه استفاده از سامانه adobe connect :

.در ابتدا حتما برنامه ادوبی کانکت را دانلود کنید . همچنین از کارکرد درست میکروفون و دوربین دستگاه مورد استفاده خود اطمینان حاصل کنید. بهتر است از سیستم استفاده کنید و حد الامکان از موبایل استفاده نکنید زیرا به دلیل ضعیف بودن باعث اختلال در حضور شما در کلاس می شود.

.پس از نصب باید لینکی که از طریق پشتیبانان موسسه در اختیار شما قرار می گیرد را در برنامه قرار بدهید و سپس وارد صفحه login می شوید.

در صورت ثبت نام شما در سایت موسسه پارسیان و یا از طریق تماس با موسسه نام کاربری و رمز عبور انحصاری در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید برای ورود به سامانه از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که نام کاربری شما ایمیل در هنگام ثبت نام و رمز عبور همان است که هنگام ثبت نام خودتان انتخاب کرده اید.

پس از ورود به برنامه از طیق لینک شما می توانید از قسمت meeting دوره هایی که در ان ثبت نام کرده اید را مشاهده کنید.

در قسمت my recording شما می توانید به فایل های ضبط شده کلاس ها دسترسی داشته باشید . پس از اتمام هر جلسه فایل ضبط شده در این قسمت قرار می گیرد. البته لینک فایل ضبط شده توسط پشتیبانان در گروه قرار می گیرد و شما از طریق آن به طور مستقیم می توانید فایل ضبط شده را مشاهده کنید 
حتما به این نکته توجه داشته باشید که فایل های ضبط شده تنها یک هفته در سامانه موجود است و بعد از آن به طور خودکار پاک شده و شما نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید.

قبل از شروع دوره از طریق پشتیبانان موسسه با شما تماس گرفته می شود و زمانی برای بررسی میکروفون و تصویر شما و امکان حضور شما در کلاس بررسی می شود. همچنین برای فعال کردن میکروفون از قسمت علامت میکروفون بالای صفحه می توانید آن را فعال کنید. اگر سیستم شما دارای چندین میکروفون است باید از قسمت adjust my microphone  میکروفون مورد نظر خود را انتخاب کرده و یا تغییر دهید . 

.در صورت درخواست استاد شما می توانید از قسمت start my webcam تصویر خودتان را باز کنید

در هنگام استفاده ممکن است با مشکلاتی برخورد کنید که راه حل های آن برای شما قرار داده می شود 

  1. اگر در زمان login با ارور incorrect username or password مواجه شدید لطفا دوباره نام کاربری و رمز عبور خودتان را بررسی کنید و در صورت رفع نشدن با موسسه تماس بگیرید .
  2. در صورت داشتن ارور invalid url  لطفا یک بار از سامانه به طور کامل خارج شده و دوباره وارد شوید تا مشکل شما برطرف شده و بتوانید وارد کلاس شوید
  3. در صورت مشکل میکروفون می توانید از تنظیم میکروفون میزان صدای دریافتی میکروفون را افزایش دهید تا مشکل صدا برطرف شود و اگر مشکل رفع نشد به پشتیبانی موسسه پیام دهید و یا تماس بگیرید
  4. در صورت باز نشدن تصویر ابتدا حتما start sharing  رابررسی کنید و در صورت مشکل حتما از زبانه سیستم فعال بودن وبکم و یا میکروفون را بررسی کنید .

2.نحوه مشاهده فایل ضبط شده :

1.بعد از ورود به سامانه و صفحه خصی خودتان از قسمت my recording  می توانید فایل ضبط شده را مشاهده کنید 

پس از انتخاب فایل مورد نظر , سامانه وارد صفحه فیلم ضبط شده می شود و این فرآیند کمی زمان بر است و بعد از آن شما باید گزینه open url را انتخاب کرده

سامانه ابتدا برای شما فیلم را به صورت آنلاین پخش م یکنئ و به همین دلیل صدا بسیار ضعیف و به طور مکرر دچار قطعی می شود برای جلوگیری از این امر لطفا در ابتدای پخش فیلم گزینه switch را انتخاب کرده تا دچار مشکل نشوید.

 

3.نحوه استفاده از سامانه LMS

در این سامانه امتحانات و آزمون های موسسه به صورت آنلاین برگزار می شود برای دسترسی به این سامانه باید از لینک و نام کاربری و رمز عبوری که برای شما ارسال می شود استفاده کنید 

1.بعد از ورود به سامانه در قسمت راست my courses را انتخاب کرده و وارد دوره ی خودتان شوید

2.پس از ورود شما می توانید در زمان مقرر امتحان وارد  شوید

3.به این نکته حتما توجه داشته باشید که پاسخهای خود را به ثبت نهایی برسانید در غیر این صورت نمره ای برای شما لحاظ نمی گردد.

در نهایت در صورت بروز هرگونه مشکل و عدم توانیی شما در رفع ان حتما با موسسه تماس بگیرید و یا به پشتیبانی پیام دهید.4